'

23-24 мая, 2012 г. Microsoft

Понравилась презентация – покажи это...





Слайд 0

23-24 мая, 2012 г. Microsoft


Слайд 1

Возможности медиа-платформы Windows Azure Media Services ДМИТРИЙ МАРТЫНОВ dmitrim @ microsoft.com Platform Strategy Adviser, Azure Incubation Microsoft AZR203 www.windowsazure.com/media


Слайд 2

Windows Azure Media Services Name Title Microsoft Corporation


Слайд 3

Темы Введение в тему Как это работало раньше Обзор и использование Azure Media Services Демонстрация Roadmap


Слайд 4

Растет потребление видео 35% Интернет трафика - видео, 80% к 2015 Рост ~50% в год TВ IP TВ ~50 млн. телевизоров с Интернет продано в 2012 150 млн.+ телефонов с доступом к Интернет Более 66 млн. консолей Xbox Поставщикам нужен доступ к новым потребителям Трафик Потребители


Слайд 5

Увеличивается сложность Форм факторы Размер экрана Методы ввода данных Производительность Сценарии Онлайн и оффлайн Предпросмотр, приобретение, аренда, подписка Доступ к защищенному контенту Форматы Контейнеры Кодеки Защита ?


Слайд 6

Меняется парадигма Цифровая революция Облачная революция vs vs


Слайд 7

Windows Azure Push Publishing Point Expression Encoder 4 SP1 Push Pull Web-role Media Services Smooth Streaming Web-role Media Services Как это обычно работало http://upstream.cloudapp.net/push.isml* http://downstream.cloudapp.net/pull.isml/manifest* Web-role Media Services Web-role Media Services Web-role Media Services Pull Publishing Point Load Balanced Farm Silverlight Player XAP Silverlight Player XAP <video/> iOS devices *Example address


Слайд 8

Как это обычно работало (2) azlivestreaming.codeplex.com Деплой сервисов Настройка Обработка архива Ручной транскодинг Публикация ...


Слайд 9

Windows Azure Media Services Расширяемая мульти-тенантная платформа на Windows Azure Взято лучшее от медиа-компонентов Microsoft Партнеры могут разрабатывать интегрированные компоненты или готовые сервисы поверх платформы Заказчики могут создавать собственные решения или использовать готовые сервисы


Слайд 10

Быстро и Просто создавать решения Media Services enable content companies and solution providers to more quickly and easily build end-to-end media workflows on Windows Azure, a scalable and global cloud platform. Открытая и Гибкая платформа Media Services provide pre-built, ready-to-use, first-and third-party technologies that enable custom solutions to create, manage, and distribute content for all the devices and platforms you care about. Powerful and Cost-Effective Media Services provide a scalable, reliable and cost-effective infrastructure allowing you to focus on your core business and the valuable features that differentiate your products. Windows Azure Media Services


Слайд 11

Возможности Media Services Набор компонентов для для создания готовых решений в облаке


Слайд 12

Возможности Media Services Набор компонентов для для создания готовых медиа-решений в облаке


Слайд 13

Как использовать Media Services? Windows Azure Media Encoder 3rd Party Media Encoder A 3rd Party Media Encoder B 3rd Party Media Encoder C Microsoft PlayReady Packager 3rd Party Packager A 3rd Party Packager B 3rd Party Packager C IIS Smooth Streaming Origin 3rd Party Server A 3rd Party Server B 3rd Party Server C Компоненты Microsoft или встроенные компоненты партнеров


Слайд 14

Как использовать Media Services? (1) Broadcasters Network Operators Content Owners Enterprises Готовое решение по доставке видео до потребителя


Слайд 15

Как использовать Media Services? (2) Объединение с локальными или Интернет-ресурсами Broadcasters Network Operators Content Owners Enterprises


Слайд 16

Все популярные сценарии и устройства Как использовать Media Services? (3) Rental | Subscription | Purchase | Free * iOS and Android clients via the Smooth Streaming and PlayReady SDK and Porting Kits. Click here for more information. Windows Azure CDN 3rd Party CDN


Слайд 17

Архитектура Media Services REST API Решения партнеров и заказчиков Azure CDN Компоненты Azure Media Services Adaptive Streaming Porting Kits (STB, iOS/Android) Silverlight Windows Phone HTML5 Flash Партнерский CDN Origin Caching Windows 8 Windows Azure Secure Media Ingest Media Job Scheduling Encoding Content Protection On-Demand Origin Live Origin Analytics Identity Management Ad Insertion Xbox “Build-In” Partner Media Processors Live Ingest Live Encoding Client Libraries


Слайд 18

Пример решения на платформе Windows Azure Media Services Демонстрация


Слайд 19

DEMO Windows Azure Media Services


Слайд 20

Возможности для разработки Build-On Build-In Предложение уникальных компонентов Другие компании используют ваши компоненты напрямую через интерфейс Media Services -или/и- Предоставить свои сервисы через маркетплейс Windows Azure SaaS медиа-решения поверх Media Services Готовые или специализированные приложения Использование всех или выбранных компонентов Media Services Продажа от своего имени -и/или- Продвижение через маркетплейс Windows Azure


Слайд 21

Партнеры Azure Media Services


Слайд 22

Пример решения - VoD Azure CDN Media Services REST API Partner UDP Upload Application UDP Azure Blob Storage Create Assets Client Application HTTP Upload via SAS URL Submit Jobs Windows Azure Media Services FTPs, Azure, S3, HTTP URL Upload / Download Service Job Scheduler Media Services Origin Servers PlayReady License Servers FTP/s, HTTP/s Media Services Client Library Player Ingest Transform Deliver Partner UDP File Receiver Asset Metadata Key Management Partner CDNs


Слайд 23

2012 London Olympics 17 days of broadcast starting July 25th First major event broadcast live from the cloud Content Management by deltatre via Windows Azure Media Services and CDN delivery by Akamai Major platform support: Web and Mobile Silverlight, iOS, Windows Phone 7, Android 28 channels in Dublin, 5 in Chicago, 2 for South America Each channel has backup channel Over 2200 hours of broadcast video with DVR and Video-On-Demand support 500 VMs and 3000 cores Highlight reel and real-time voice-over support


Слайд 24

Customer Benefits Create customized solutions that meet your exact workflow needs Use simple REST APIs to consume services directly Create end-to-end or task-specific applications Utilize all built-in Media Services components or mix and match with your external resources Pay for use of all built-in components via one, easy to understand, consolidated bill Do-It-Yourself 3rd Party Solutions Easily find ISV applications that fit your needs on Windows Azure Marketplace End-to-end SaaS providers Task-specific SaaS applications


Слайд 25

Player Frameworks for App development Player Frameworks for faster app development Builds on capabilities of Smooth Streaming Client Provide user controls for common application scenarios Provide tighter ad integration using standards like VAST, VPAID and MAST Provides richer analytics via integration with Analytics Frameworks Out of the box Sample Player applications Available for multiple platforms Shipped as Open Source More details - link Player Applications (e.g., NBC, Comcast) Player Frameworks (e.g., MMPPF, HTML5 framework) Client SDK / Porting Kits (e.g., SSME, SSPK) Media Pipeline (e.g., Silverlight, GStreamer) Platform (e.g., Windows/ Linux)


Слайд 26

TAP: Encoding December ’11 Ingest (HTTPs) Encoding and Job management Encryption Download Client SDK Partner SDK Preview: Encoding and Delivery May ‘12 Adds… Partner encoders Ingest via UDP Origin servers CDN delivery TAP: Live May ‘12 Channel creation Channel management Live Streaming (Smooth and HLS) Preview: Live Q3 CY12 Adds… Transport Stream ingest Ad insertion Rough Cut Editing Roadmap


Слайд 27

Весенний релиз Возможности и сценарии VoD сценарий Загрузка HTTP и быстрый UDP (Aspera) Кодирование Windows Azure Media Encoder и партнерские кодировщики “Media Processor” .NET SDK для интеграции (Digital Rapids) Транскодинг IIS Transform Manager MP4 ? Smooth Smooth ? HLS Шифрование PlayReady, лицензии* Видео по запросу сервисы с поддержкой HLS, Flash и Smooth Streaming Потоковое видео через Azure CDN или партнерский CDN (pulling from Origins) ODATA REST API и Client SDK для .NET * Доступны провайдеры PlayReady


Слайд 28

Весенний релиз (Preview) : Ключевой сценарий Video On Demand Защищенная загрузка с помощью сервиса быстрой загрузки видео Хранение зашифрованного контента в облаке Кодирование контента в H.264 Шифрование DRM, например, BuyDRM Доставка защищенного DRM видеопотока через Media Services и CDN, например, Akamai Клиенты PC, Xbox, iOS и Windows Phone


Слайд 29

Ключевые моменты Media Services – простые, гибкие и мощные Можно создавать или встраивать решения Оплата за использование – прозрачный биллинг Компоненты можно использовать вместе или раздельно Поддерживаются популярные форматы и устройства


Слайд 30

Призыв к действию Подпишитесь на preview www.windowsazure.com/media Media Services будут бесплатными на период preview (другие сервисы Windows Azure оплачиваются как обычно: хранилище, трафик, etc.)


Слайд 31

ОНЛАЙН ТРАНСЛЯЦИЯ MEET Windows Azure 7 июня 24:00 (МСК) www.meetwindowsazure.com


Слайд 32

Вопросы и обсуждение


Слайд 33


Слайд 34

Technical Appendix


Слайд 35

Example Workflow - VoD Azure CDN Media Services REST API Partner UDP Upload Application UDP Azure Blob Storage Create Assets Client Application HTTP Upload via SAS URL Submit Jobs Windows Azure Media Services FTPs, Azure, S3, HTTP URL Upload / Download Service Job Scheduler Media Services Origin Servers PlayReady License Servers FTP/s, HTTP/s Media Services Client Library Player Ingest Transform Deliver Partner UDP File Receiver Asset Metadata Key Management Partner CDNs


Слайд 36

Media Services SDK


Слайд 37

Typical On-Demand Workflow Job Creation Media Processing Delivery Ingest Assets Ingest Assets into the System Fast UDP, HTTPS, Ship Disk Job Creation/Management Manage custom job workflows Monitor current status of jobs Media Processing Automatically scalable media processors Partner components, custom workflows Encode, Transmux, DRM, Watermark Delivery Fast UDP, SAS URL, Origin serving over Azure and Partner CDN


Слайд 38

Partner Integration Build In Integrated into On-Demand pipeline Validated by Microsoft Build On Consume On-Demand pipeline through REST APIs On premise or Azure based services/solutions


Слайд 39

Objects These are traditional entities Assets, content keys, files Descriptors Describe operations to be taken in the system Jobs, tasks Workflow templates Build-On Entities


Слайд 40

Files Access Policies Content Keys Actual video and audio blobs stored on disk Stored in Azure Blob Storage URLs used to access contents of the asset Associated with locators Encryption information for protected assets Assets encrypted by default Asset Build-On Objects


Слайд 41

Build-On Descriptors Jobs Description of work that needs to be performed in the system Can be scheduled, monitored, cancelled Tasks Each job has one or more tasks defined Define the workflow – dependencies, inputs, outputs Single unit of work to be executed by a media processor Templates System and custom templates


Слайд 42

Build-On Client libraries REST API for all platforms, using Odata 3.0 Client .NET library that wraps the REST API .NET for v1, with more clients in future Simple to write your own client libraries using existing OData support or just use the direct REST API using standard HTTP verbs (GET, POST, PUT, DELETE) Future Client libraries for Java, PHP, Node in works Libraries available with source code (Apache 2 license) on GitHub


Слайд 43

Job Creation Media Processing Delivery Build-In Media processing pipeline Media Task Task description information Inputs/Outputs, Content Keys Media Processor-specific private data Bitrates, presets, file formats, DRM keys System Host Access to the On-Demand system resources Compute resources – scheduling subtasks Storage resources – creating temporary assets Media Processing


Слайд 44

Azure Media Services On-Demand Partner Media Processor IMediaProcessor IMediaProcessorHost IMediaTask Build-In Media processor workflow


Слайд 45

public interface IMediaProcessor { public void Initialize(IMediaProcessorHost host); public TaskResult ProcessTask(IMediaTask task); public void CancelTask(Guid taskId); } IMediaProcessor


Слайд 46

IMediaTask public interface IMediaTask { public Guid TaskId { get; } public IAsset[] Inputs { get; } public IAsset[] Outputs { get; } public double Progress { get; set; } public IMediaTask[] DependentTasks { get; } public string PrivateData { get; } }


Слайд 47

IAsset public interface IAsset { public Guid Id { get; } public IAssetFiles[] AssetFiles { get; } public IContentKey[] ContentKeys { get; } public Task DownloadFilesAsync() public Task UploadFilesAsync() }


Слайд 48

How Do I Get into the System? Implement an IMediaProcessor Core interface that the Nimbus system will drive REST API private data validator Light weight component, runs in Nimbus Scheduler before task scheduling occurs Validate Media Processor specific data sent through the REST APIs Submit installer for certification Validation scenarios Register as a live Media Processor


×

HTML:





Ссылка: